31/03/10

LIRIK LAGU SMK PONTIAN JAYA

Berbudi luhur bersemangat wajar,
Bersopan santun sepajang masa,
Jadi amalan kita semua,
Pontian jaya sekolah tercinta.

Budaya di bela bangsa di perkasa,
Bidang sukan sama dijaga,
Jadi insan berhati mulia,
Gemilag di persada.

Pendidikan kami utamakan,
Berdisiplin jadi amalan,
Gigih berusaha ikhlas berdoa,
Kami yakin berjaya

Pontian jaya kami semua berjanji,
Menjaga nilai dan jati diri,
jadi amalan kita semua,
gemilang di persada
Read more

30/03/10

KOLEKSI LAWAK JENAKA

Koleksi ini diambil dari buku fokus SPM 09.Dalam slot "RELAKS SEKEJAP"

SIAPA HEBAT

Man:Bapa aku hebat.Dia polis.

semua orang takut dengan dia.

Ali:Eleh,bapa aku lagi terer.Kalau

dia suruh orang tunduk,dia mesti tunduk

Man:Wow!Bapa kau keje ape?

Ali:Tukang Gunting Rambut.

KELAS B.I

Ayah:Apasal b.i kamu nie?asyik dapat kosong jer...!

Apasal nie?

Anak:Eh,ayh! Tu bukan kosong.Tadi cikgu adik

dah kasi bintang banyak kat budak lain.

Ada yang dapat 5 bintang la,4 bintang la.

Bila turn adik jer, bintang dah abis.Sebab tu

cikgu bagi kat adik bulan.

SUDU

Doktor:Encik kena ambil 3 sudu ubat ini setiap hari.

Pesakit:Eh!tak boleh la doktor.

Doktor:kenapa?

Pesakit:Rumah saya ada dua sudu jer.

TIRU

Cikgu:Encik,anak awak didapati meniru Seman dalam

exam.

Bapa:Apa bukti awak?

Cikgu:Encik tengok.soalan nombor 4 nie.

Siapakah mebemui pulau pinang? Seman tulis

"saya tak tahu" dah anak encik tulis "kalau engkau tak

tahu,aku lagi tak tahu".

Read more

5/03/10

NEGARA CHINA YANG MEGAH





























Aku sangat terpegun melihat negara yang begitu megah dengan senibina bangunan yang canggih dan tidak terdapat dinegara lain.  Tetapi ia bukan saja megah dengan bangunan malah megah dengan cara pemimpin nya yang meagungkan bahasa mereka , sehingga ada rakyat mereka tidak pandai berbahasa inggeris . Hal ini kerana mereka lebih sayang akan bahasa mereka . Bahkan mereka belajar di kolej dan universiti menggunakan bahasa mereka dan kita terpaksa belajar bahasa mereka .




Read more

KEPUTUSAN SPM 2009/2010

Pada ketika ini aku sangat gementar kerana keputusan SPM akan keluar tidak lama lagi iaitu pada 11 mac 2010.Aku harap keputusan yang bakal tiba ini memberi sinar baru kepada aku.Dan aku sangat gembira kerana pada hari yang sama aku akan bertemu dengan kawan - kawan aku yang lama sudah tidak aku temu.

Keputusan yang aku dapat tidaklah sebagus rakan aku yang lain dapat.hanya lah
Bahasa melayu: B
Bahasa inggeris: E
Matametik: B
Sejarah: C
Agama islam: B
Biology: D
Add math: E
Chemestry: G
Fizik: D

Keputusan aku amat teruk.tapi nak buat cam ne.Aku just leh masuk F6 jew..hahaha
Terima Kasih Cikgu kaunserling aku yang mensyorkan aku masok ke tingkatan 6.
akan aku ingat sebagai penguat aku walau duka menrancuni jiwa .
Read more