NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

18/10/10

LAWATAN PELAJAR PRA-U SMKTG 2010


























Alhamdullilah lawatan sambil belajar yang dirancang selama ini sudah selamat dijayakan dengan baik. Lawatan sambil belajar ini dirancang dan dianjurkan oleh kelas 6B1, dan kelas aku 6B2. Tidak terpikir lawatan yang dirancang selama ini berjaya dengan baiknya tanpa masalah,walaupun bukan aku yang uruskan dan aku hanya menyertai.So pengalaman mengurus aku tak dapat belajarlah.

Lawatan ini disertai oleh 8 orang pelajar kelas 6B2 dan 28 orang pelajar 6B1 dan 5 orang guru pengiring. Bagi mencukupi jumlah kapasiti bas lawatan ini disertai oleh 2 orang pelajar tingkatan 2 dan seorang pelajar tingkatan 4. 

Kami bertolak dari SMK TG pada pukul 10 malam (15 oktober 2010) iaitu pada malam khamis.Kami selamat sampai pada 18 oktober 2010 iaitu pada malam isnin. Dan jutaan terima kasih kepada shila & ejoi & rakan sekelas dia yang bertunkus lumus uruskan lawatan sejak 3 bulan yang lepas.Dan akhirnya berjaya.

Walaupun perancangan program ini melalui pelbagai kaedah seperti menghantar surat kebenaran daripada kebenaran JPN sehinggalah kebenaran sekolah. Tambahan pula surat ini terpaksa ditunggu hampir 3 minggu untuk maklumat balas. Hal ini menyebab kan program ini terpaksa ditunda 2 minggu akan datang kerana kelewatan makluman balas dari pihak JPN. Satu lagi kes yang ura-ura program ini hanpir tergendala iaitu perselisih faham antara pelajar 6B1 & 6B2. Biasalah zaman kanak-kanak kan. Hal ini berpunca kerana program ini sebenarnya hanya untuk kelas 6B1 tetepi pelajar 6b2 terasa kerana pelajar 6B1 tidak sekepala. Dan tidak menpelawa 6B2 untuk menyertai nya sekali. Pekara ini juga menyebabkan kedua2 kelas kami bergaduh. Aduh! pasal ni pon boleh boleh bergaduh.! Tetapi hal ini dapat diselesaikan dengan cara kami buat perjumpaan supaya segala masalah yang ada dalam hati dapat diluahkan.

Pekara ini sebenarnya tidak diketahui oleh cikgu langsung. Pandai juga kami menyimpan rahsia kan. Yelah nak jaga hati cikgu katakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes