31/01/11

LIRIK LAGU SELAMAT MALAM-BY FAIZAL TAHIR

Lirik Selamat Malam – Faizal Tahir

Biarkan berlalu
Semua kepedihanmu
Lelapkan matamu
Biarkan mimpi membawamu
Ke mana kau mahu
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siang kan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Biarkan berlabuh tirai kisah semalam
Yang indah itu ada padamu
Dengan setiap impian dan harapan
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Kan ku menjadi arjuna dalam mimpi-mimpimu
Kan ku panah tepat ke jiwamu atas nama cintaku
Pari-pari ku utus bawa kau ke sini lagi
Terhapus semua air mata dengan senyuman

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo…

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo…
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Selamat malam
Tidurlah sayang


Aku suka sangat lagu ini. Melodi nya yang mengasyikkan.


Aku su

Read more

30/01/11

CUTI - CUTI (FOR RAYA CINA)

Hai..baru beberapa minggu sekolah untuk tahun 2011 cuti pula sudah datang.Memang negara kita ini banyak sangat cuti. Nak buat macam mana. Tapi seronok juga kalau dapat cuti.Kerana aku dapat buat kerja sekolah aku yang tertangguh banyak.

Dari aku mula - mula cuti hingga sekarang hujan kerap turun walaupun hanya berhenti buat seketika. Hari ini dari pagi tadi hujan hingga sekarang masih hujan renyai - renyai. Angin kuat dan ombak sudah mencecah 5.5 meter. Macam mana nak rasa cuti sebenar kalau hari - hari hujan sahaja.Erm tak baik mengeluh.!!

Malam tadi aku dah mula buat kerja sekolah aku iaitu menyiapkan kan nota Bahasa Melayu oleh cg norliza . Sebenarnya sudah lama beliau minta supaya notanya di siapkan,Tetapi aku malas. Sebelum beliau naik angin baik aku siapkan. Dan hari ini aku nak siapkan folio MUET aku.Benda ni bukan susah sangat, tetapi kerja ini aku asyik tangguh sahaja.Sehingga sekarang aku masih belum siap lagi. Tetapi nasib baik kerja tu sedikit sahaja.

Cuti raya cina ini sama sahaja seperti cuti yang lain. Kadang- kadang aku pergi jalan - jalan sekeliling kampung aku. Paling tak membosankan aku kalau dapat pergi jalan - jalan ke kampung juara bersama rakan - rakan ku, aku boleh mandi air terjun.Susana kampung aku yang damai dapat buat aku jadi tenang. Elak dari masalah sekolah yang memberatkan kepala kau.

Apakah akhir percutian aku kali ini.
Read more

20/01/11

13/01/11

Memory With Friends













































































Kehiningan magrib tahun lepas (2010 ) mengingat aku kepada beberapa orang rakan2 ku yang telah meninggalkan sekolah ini.Antara nya ialah pelajar spm dan stpm . Teringgat aku pula saat bersama-sama mereka . Takala teringin pula bersama2 dengan mereka kembali,Tapi apa kan daya masa sudah berlalu.

Yang tinggal hanya la kenangan dan gambar ini sahaja . Semoga kita dapat bersama -sama lagi.Dan semoga mendapat keputusan yang cemerlang . Apa yang penting kita kena lah sentiasa menghargai hari ini . Dan gunakan hari ini dengan behati 2 untuk menjadikan kenagan indah hari Esok.Dan jangan sia-sia kan hari - hari anda.





Read more

12/01/11

KEHILANGAN

Pada 11.1.2011 kehilangan beberapa orang pelajar asrama smkTg kerana terlibat dengan masalah disiplin.Disini aku nak ceritakan tentang kehilangan orang yang aku sayang.Walaupun dia x ingat kat aku tetapi aku terus mengigatinya sampai bila bila-bila.Aku tahu dia sudah ada bf tetapi tujuan aku rapat dengan dia bukan la aku nak jadi bf dia.Aku nak rapat sebagai hubungan abang dan adik.Hari ini aku sedih sangat kerana orang yang aku sayang terpaksa berpisah buat selamanya.Sayup petang 11 januari kerana kehilangan insan yang buat hati aku gembira yang tiada ganti.Ketika kakinya keluar dari asrama itu mata aku tidak terputus melihatnya untuk kali terakhir.Entah bila lagi aku dapat lihat gelak dan tawanya di asrama ini.Kehilangannya amat aku rasai.Pada ketika itu ramai kawan-kawanya yang menangis kehilangan nya.Apatah lagi aku yang terpaksa melihat nya dari jauh.Orang yang aku kenal selama ini pergi tanpa meninggalkan pesanan atau khabar.Aku dapat tahu yang dia nak pindah dari rakan sekelas aku.Mujur la aku dapat tahu.Kalau tidak mesti aku tak tahu langsung yang dia akan pindah sekolah.Kami sudah lama tidak berhubung kerana Bf dia marah aku sebab kacau Gf dia.Tetapi dekat asrama Bf dia ok saje ngan aku.Dan ku teringgin nak tahu kenapa dia marah sangat kat aku sehingga hubungan aku dengan dia terputus begitu sahaja.Entah la sampai bila aku dapat berhubung dengan dia lagi.Ah, biarkan la .Bukan penting sangat.Tetapi dia tidak dikenakan hukuman buang sekolah tetapi ia terpaksa pindah sekolah atas kehendak keluarga.
Read more

11/01/11

9/01/11

8/01/11

ORENTASI

Pada 2 januari 2011 aku terpaksa masuk ke asrama untuk meneruskan perjuangan aku sebagai pelajar smk Tanjung Gemok.Rasa berat hati untuk aku meninggalkan rumah ku.Aku juga kena tanam azam baru demi mencapai cita2 aku.
Dari hari pertama aku masuk asrama dengarlah celoteh pok leh iaitu warden sekolah aku.
Tetapi apa yang dia cakap tu semuanya bermanfaat untuk kita jadi pelajar yang cemerlang dan bertamadun.Semua peraturan mesti lah di ikut untuk menjadi lebih cemerlang.Tetapi kenapa pelajar hari ini tidak suka mengikut peraturan?Jika kita lihat pada hari ini samada sekolah bestari ataupun tidak,pelajarnya tetap sama.
Kita sebagai seorang pelajar seharusnya memetuhi arahan guru sebagai pemangkin untuk berjaya.
Pok leh tak ada ape yang nak diperkatakan tetapi benda yang sama sahaja.Disebabkan pelajar x amik pekara ini sebagai yang serious sebab tu dia ulang semula waktu orentasi.Boring jgk aku dengar nya.Rasenya macam nak keluar sahaja dr dewan tu .Tetapi terpaksa la dengar .kalau x nanti dia marah la plak.Waktu dengar dia ceramah pada pukul 2.30 ptg sampai pkul 4.30.Panas kerusi di buatnya.Sebelah malam pula dari pukul 8 sampai pukul 10,30.Erm,,bosan la jgk,,seb kita kene duduk dengar ape yang dia cakap sahaja.Lau buat persembahan ke best la jgk.
Pada Tahun ini aku dapat bilik E.Agak best la jgk seb aku dapat bilik yang ada kipas.Sebelum ini aku dapat bilik yang x ade kipas.Malam - malam aku kena bukak tingkap luas2 tuk amil angin dan keadaan nyamuk yang banyak menyusahkan aku nak tidur.Tetapi Tahun ini keistimewaan bagi aku dapat bilik E yang semua lengkap dan selesa.ok la..Walaupun bilik aku tu berdekatan dengan loceng yang buat aku bangun awal sebab begit telinga aku dengarnya.
Tahun ini Juaga aku dapat jadi biro tuk asrama aku.Iaitu biro makanan.Maknanya dewan makan aku kena jaga.Pasti kan pelajar dapat makan dengan selesa.Allhamdulilah dapat juga aku tambah pointer.Senang tuk ak masuk u nanti.Disekolah pula aku dapat jadi pengawas.Kira ok la juga.Tahun ini aku akan buat yang terbaik.Kata cg kita jangan ikut orang punya cara study.Kerana kita tidak memiliki kemahiran otak seperti mereka.Mungkin dia tu pintar sebab tu dia jarang2 study.so ikut cara tersendiri k.
Read more

1/01/11

SEBAB APA KITA DIDUNIA

Dalam kehidupan kita seharian pasti ada suka dan duka yang buat kita sentiasa cari jalan untuk hidup.Jika kita fikirkan semua kejadia Allah pasti ada Hikmah dan fungsi nya tersendiri.Tidak kira samada binatang atau pun pohon mahupun sekecil zarah pasti ada sebab kejadian nya.Tetapi ape agaknya sebab Allah menjadikan kita di dunia ini??
Mesti ada sebab kenapa kita dijadikan di dunia ini.
Read more