24/02/11

5/02/11

SYOKNYA BOLA ASRAMA SMKTG

Beginilah rutin harian kami warga asrama smk tanjung gemok.Menjalankan aktiviti bermain bola bersama - sama di sebelah petang.Pekara sebegini dapat mengeratkan hubungan kami . Maklumlah keluarga jauh dari kami. So nak enjoy kan minda kenalah main bola ke maen bola tampar ke dan senagainya.Selain itu juga dapat mencergaskan otot dan mencerdas kan minda.



Read more

CINTA SI BURUNG

Apalah agaknya di bincang ka oleh si burung ini.Duduk berdua-duaan.Adakah mereka sedang bercengkerama?Macam manusia.Kalaula aku dapat paham mesti dia kan seronok.Mesti mereka sering kutuk manusia yang selalu lupa pada tuhan nya.Ish2,,,





Read more

KELAS 6A2

Inilah suasana dalam kelas aku semasa ketiadaan guru.Ada yang buat kerja sekolah . Ada yang berjalan- jalan .Ada yang ....Macam - macam ada. Aku pun sama. Mungkin semagat tuk belaja masih pudar dalam diri. Insyallah..lama - lama asyik kena bebel dari cikgu baru lah sedar..

Tengok ape tu milah n aishah?

Apalah yang mereka buat disitu?

Begini lah kami. 5 putra .dan 20 puteri cik Hastina.

Hai..ini ape plak la yang dibuatnya oleh deen.
pakai payung dalam kelas?

Ini pula geng 2 bas sekolah..Ops nape ni katy?
Yang si akak buat ape kat sane.,On9 Fb ea?
Read more

BAJU PERTINA 2011

Hai.. baru sahaja dapat baju baru untuk kelab tingkatan 6 aku terus nak mencuba . Ini pula kisah pelajar tingkatan 6 a2 kelas aku la . Baru aja dapat baju pertina yang baru ape lagi terus la aku cuba . Harga sehelai baju ini mahal la jugak , Rm 50 . Dan desing nya pun boleh la tahan berbanding tahun lepas . Nampak macam biase aja . Agak menarik kerana baju tu berwarna hijau pucuk pisang !...Lau pucuk kaduk agaknya entah la,,

wah..sempat lagi pos kat lam toliLet..

Duta baju dari selancar....

Ini tokey nya,,,

Duta nya sedang mencubanya...



wah gembiranya si Hikmah dan Syahirah mencuba baju baru...

Read more

OmbaK Tahun Baru Cina







Sebelum menjelang Sambutan raya cina . Aku sempat lagi jalan - jalan di kampung tekek . sudah menjadi kebiasaan bila tiba hari raya cina laut di Tioman memag kuat . Selepas raya cina keadaan laut akan beransur baik .

 Aku pergi ke jeti kampung Tekek dan aku melihat ombak di sini sangat kuat sehingga ombak lagi tinggi dari tembok . Sungguh dasyat kuasa Allah . Setinggi tembok itu boleh merentasinya . Memang ciptaan manusia tidak boleh menandingi ciptaa -Nya.Takut juga aku melihatnya.Semoga Allah melindungi kita.Insyallah....
Read more

Esok

Ala,,,esok dah kena masuk ostel balik,,,so,,,kena la fokus plak pada pelajaran,,,Aku harap kali ini aku masuk hostel dengan harapan supaya aku dapat memebuat yang terbaik.Aku nak cuba ubah sikap malas aku kepada rajin.Dan tidak ade mase lagi tuk aku main 2 ,,Dan jangan lupa buat kerja sekolah dan ulang kaji pelajaran.

Begitu juga kepada Y yang berada jauh dari ku.,Semoga y dapat belajar dengan aman,aku harap y jangan main main lagi.Sebab bf Y dah x ade..so jangan nakal nakal..buat yang terbaik dalam spm . fokus btul - btul tau,,Ting 4 ini jangan buat sambil lewa.Kerja sekolah mesti siap.Nati law masuk ting 5 x payah tergopoh...Dan juga ke pada e,,awak tahun ini sudah amil spm.Aku harap ka buat yang terbaik ., aku yakin ka boleh buat la...tapi jangan palak lupe datang kelas tambahan..aku tgk ka selalu x datng kelas tambahan cam ari ahad yang lalu ,,iaitu kelas add math...nape x datang...oK la sampai di sini sahaja pesanan aku,,,Semoga kita sama sama buat yang terbaik dalam hidup.
Read more

4/02/11

2/02/11

What do you thing about Pahang?

Pahang, the largest state in Peninsular malaysia , is endowed with a diverse range of attractions. Nearly two - thirds of the 35,960 sq km state in enveloped in verdant rainforest , making it a magnificent enclave of luch greenery , exotic wildlife and nature wonder.The country premier national park , taman negara as well as the Endau Rompin state park contain an astounding ecological diversity with a vast collection of flora and fauna. The state also has the distinction of being the home of first Ramsar heritage site at Lake Bera.The orang Asli or indigenous people , with their intriguing traditional and way of life , add colour to Pahang heritage.

Pahang long scenic coastline is a paradise of swaying palms and sandy beaches washed by the south china sea . Cherating Beach and Tioman Island are renowned as some of region most popular beach resort , captivating sunseekers with their exciting beach activities , underwater attractions and pristine charm.
Read more