NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

23/10/11

"Gubuk Usang"

"Keindahan sumber inspirasi , Ketenangan adalah jiwa " Disini saya nak katakan bahawa keindahan itu akan memberi inpirasi buat semua manusia . Keindahan ciptaan Allah adalah ciptaan yang terbaik dalam dunia . Sebagai contoh Model manusia . Dari zaman nabi Adam hinga zaman kini . Model manusia tetap sama . Pernah kah anda melihat manusia yang model terbaru . Kalau anda lihat pasti anda terkejut .

"Ketenangan adalah jiwa" mengambarkan jiwa ini dapat diselamai dengan ketenangan . Ketenangan bisa membuat jiwa manusia tenag dan dapat member inspirasi .

Gubuk ini nampak seperti batuk dilepas tepi tangga . Tetapi inilah suatu ciptaan yang amat berharga bila kita susah . Bagi kita apala sangat gubuk ini . Jika kita yang berada didalam nya pasti kita akan gembira kerana kita punya rumah .

Gambar ini aku ambil di sebuah kampung yang terletak di Tanjung Gemok Rompin Pahang, iaitu kampung Kurnia . Tempatnya yang agak jauh dari pekan , tetapi suasananya indah kerana di hijaukan dengan sawah padi yang terbentang luas .



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes