NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

24/10/11

Poster "Sayangilah Bangsa dan Tanah Air"

Cantik x poster ini . Poster ini aku downdload dekat Facebook member aku . Dan yang menariknaya poster ini dia binik sendiri . Nama pelukis ini Ialah Adhwa . Poster ini bertajuk "Sayangilah bangsa dan tanah air kita " .Dalam poster ini dia ada terapkan unsur - unsur budaya yang terdapat di Malaysia dari segi tarian , musik , alatan permainan .

Sesungguhnya budaya kita hari ini merupakan budaya warisan masyarakat melayu . Bertapa sayangnya masyarakat kita terhadap budaya walaupun Tanah melayu dijajah ketika zaman Sultan mahmud hingga 1957 , budaya ini masih dikekalkan . Cuba kita fikir mengapa mereka mempertahankan budaya ?

Budaya melambangkan ciri - ciri sesuatu bangsa . Ada x bangsa yang x ada budaya? Ada! Orang utan adalah . Sesungguhnya manusia yang berbudaya ialah manusia yang bertamadun yang mempunyai akal da fikiran untuk mencipta sesuatu . Orang yang tidak bertamadun ialah manusia yang hidup ketika zaman jahiliah . Iaitu mausia yang tidak mempunyai peradaban .

Disini aku ingin cakap tentang budaya dan tanah air tetapi da melarat la plak .
Tahniah buat Adhwa kerana telah mencipta satu poster yang penuh dengan makna . Boleh la lepas ni msuk dalam geleri perdana . Semoga usaha 2 dua berjaya . Good Luck . Inilah pelukis muda yang menyambung artis Malysia .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes