NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

21/01/12

CINTA HINGGA AKHIR NYAWA





Erm. .. Sedih bila lihat seseorang yang hendak berkahwin tetapi pasangan mati sehari sebelum hari perkahwinan mereka . Terkejut pon ada bila aku bace tentang artikel seorang lelaki yang bernama chadil deffy(merupakan seorang pengarah sebuah teleyisen di timur Thailand ) berkhwin dengan mayat teman wantita (anne kamsook )dia di pattaya .

Kisahnya mereka telah berkenalan selama 10 tahun iaitu sejak di universiti di Asia Timur lagi dan tinggal bersama .Namu hasrat Anne untuk berkahwin dengan teman lelaki nya tidak kesampaian kerana Deffy ingin bekerja dengan kariernya dan ingin berjaya .

Pada 3 januari si teman wanitanya mati akibat kemalangan sehari sebelum pernikahan mereka . Namu deffy kesal kerana hasrat teman wanitanya tidak kesampaian . Namu Deffy rasa bersalah dan ingin menunaikan hasrat anne . Deffy mengambil keputusan untuk berkahwin di hari pemakanan Anne . Anne di pakai kan dengan pakaian pengantin serba putih. Anne disarungkan cincin dalam suasana sepi.

Dalam upacara itu teman lelaki nya membuat majlis perkahwinan serentak dengan teman wanita nya setelah lama bercinta , Akhirnya si wanita nya pergi dulu. Alangkah sedih dan pilu apabila berada ditempat dia . Kalau di Malaysia upacara perkhwinan ini diharam kan kerana akan menyiksakan si mayat , Tapi pelik pon ada kerana ada juga adat ini dilakukan di Thailand . Demi cinta . Itulah cinta









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes