NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

14/02/12

LAST DAY WITH MAKCIK DEWAN MAKAN


Ini gambar Nabilah


Port makan favourite  





Catatan kali ini merupakan kenangan yang akan diabadikan dalam blog aku. Inilah hari terakhir bila makan di Dewan makan asrama SMK Tanjung Gemok. Peristiwa ini pasti tak akan datang kembali untuk selamanya. Hanya gambar untuk dikenang-kenang. Aku nak ucap terima kasih kepada mak cik dewan makan kerana telah memasak makanan untuk kami selama ini walaupun dibayar yurannya dengan harga yang murah. Dan diharap halalkan segala makan minum jika ada terlebih ambil .


Macam - macam kisah kami dengan Dewan makan sepanjang tahun 2010 - 2011. Antaranya mogok lapa (aku kantoikan perangai kami)..hahha... Sampai terjatuh pelbagai alatan dewan makan di tolaknya oleh ahli asrama, yang kononnya lapar. Hal ini disebabkan oleh pekerja dewan makan pulang awal kemuiannya makanan untuk minum malam itu dibiarkan diatas meja sahaja. Tanpa disedari makanan habis, jadi yang lambat nak makan dah habis. Herm pe lagi mengamok la stu asrama.


satu lagi : curi makanan kat dewan makan. Memang best la siap masak lagi dalam dewan makan tu.Inilah cerita setiap budak asrama sahaja mengalami pengalaman ini. Kalau tanya mana-mana budak asrama pasti dia akan cakap benda yang sama. Memang kerja gile la.

Hah, kisah yang aku tak dapat lupakan bila sengaja mengambil makanan di dewan makan . Er lapa biase la..

So at the last day, kami dihidangkan menu istimewa oleh pihak dewan makan yang disayangi.

Menu special hari tu ialah

  • Nasi ofcos lah kan
  • Ayam masak lomak cili api
  • ikan masin
  • sayur goreng
  • sambal belacan
  • air sirap

Menyelerakan tekak walaupun agak terlampau pedas ( bagi aku yang tak kuat pedas)
..time ksih sume

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes