NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

5/04/12

Keputusan STPM Kawan ku

Allamdulilah keputusan STPM baru - baru ini sudah pon keluar . Setelah sekian lama menunggu akhirnya muncul juga . Tahniah kepada sahabat saya Anuar kerana merperoleh keputusan cemerlang dan ia merupakan pelajar terbaik STPM 2011 bagi sekolah ku iaitu Sekolah Kebangsaan Tanjung Gemok . Dia merperoleh 3.74 (3a 2b) . 

Tidak hairanlah keputusan yang tinggi ini kerana usahanya yang tidak pernah jemu membuah kan hasil . Berkat doa dan usaha dia telah memperoleh keputusan yang baik . Orang yang berjaya adalah orang yang rajin berusaha .

Tetapi dalam keseronokan memperoleh keputusan yang cemerlang ada juga kawan - kawan aku yang seding kerana keputusan yang kurang memberangsangkan . Mungkin bukan rezeki kali ini .

Keputusan aku sudah di jagka . Aku rasa sangat puas kerana usaha aku selamai ini membentuk keputusan aku . Kecewa pon ade sebab pointer tidak mencecah 3 . tetapi aku tetap bersyukur dengan ketentuan sebegini . Aku mohon supaya keputusan aku boleh menlayakkan aku mengikuti program ke universiti . Ramai orang tanya aku "mohon mane" aku cakap mohon je mane2.. Aku pon x tahu kos ape yang sesuai dengan keputusan aku . Harap 2 dapat la.. keputusan untuk U bulan 6 ini . mintak2 la ade rezeki . Kalu tidak kena ulang semula la...hehehe...

Tahniah juga kepada rakan sekelas aku iaitu Fong Hai Feng yang menduduki tempat ke dua dengan pointer 3.57 . Dia juga dinobatkan antara pelajar terbaik Asli bagi negeri pahang .

Tidak lupa juga hasil usaha sahabat baik aku Danial Deen yang memperolehi 2.9 . Tak sangka pon ada . Tahniah . Begitu juga kepada jamilah dan Ramiah yang mendapati keputusan terbaik iaitu 3.08 .

Kepada rakan - rakan aku yang lain jangan putus asa kerana rezeki ada dimana -mana .ia atas usaha kita sahaja sejauh mana mampu .

Tahniah juga kepada rakan kelas sebelah aku . Iaitu kepada Shilawati , Masyitah , Asiah , Ana , Farhana , Firdaus , Fadzilah , Rosnita kerana mencapai keputusan terbaik . Tidak lupa juga kepada semua yang lain aku ucapkan Tahniah.

Moral: Usaha penentu kejayaan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes