17/12/13

AL FATIHAH BUAT ALLAHYARHAMAH SENIWATI AZEAN IRDAWATY

Salam takziah buat keluarga Arwah Azean Irdawaty yang baru sahaja meninggal dunia pada 8.26 malam
17.12.2013 . Beliau yang sekian lama berjuang dengan penyakit , namun apakan daya tuhan telah menjanjikan mati dahulu untuk beliau . Semoga rohnya dicucuri rahmat . Selepas ini pasti kita merindui beliau dengan lakonan yang dipertontonkan oleh beliau sangat memberi kesan kepada yang melihat . Bakat seseorang adalah anugerah , jika kita berada pada sesuatu bakat tertentu dan gunakanlah bakat dengan sebaiknya . Jika bakat digunakan dengan baik akan pasti orang ingat dan jika bakat disalahgunakan nama baik akan rosak .

Sehingga kini kita kehilangan ramai bakat pelakon yang susah dicarigantikan seperti beliau . Kerana Allah melahirkan manusia yang mempunyai bakat yang berlainan . Dan janganlah kita risau jika kita tiada bakat kerana setiap manusia ada kelebihannya . Baik buruk seseorang itu hanya Allah yang menetukan .


Read more

3/12/13

BINGKASAN PENGHUJUNG SEMSETER 3

Pejam celik dah nak tamat semester 3 untuk sesi 2013/2014 . Kalau cakap pasal penghujung semester ni yang pastinya semagat bertungkus lumus nak submit assigment dan projek yang bertambun . Kali ini tugasan semakin banyak dan  semakin mencabar . Tetapi Allhamdulliah sehari demi sehari siap jugak . Kalau sebelum ini fikir - fikir macm tak boleh siap je . Dengan ketabahan tugasan dan projek semakin menyurut . Lepas ni cuti sebulan dan kembali belajar lagi dan terus belajar . Begitulah hakikat orang belajar . Semoga impian menjadi kenyataan . Insyallah .

Banyak pengalaman yang aku lalui sepanjang tahun ini . Aku lebih suka bincangkan tentang pengalaman kerana manusia tidak rasa apa itu pengalaman . Pengalaman boleh dirasai walaupun hanya satu saat . Pengalamanlah juga akan mendewasakan kita . Pengalaman juga akan membesarkan kita . Kita dibesarkan dengan pengalaman . Jika pengalaman dilalui sepanjang hidup satu pengalaman yang negeri dan tidak bermakna penhujungnya pengalamanya yang negeri dan jika seluruh pengalaman yang dilalui penuh keseronokan pasti ada liku - liku hidup pasti dirasai . Begitulah manusia .

Namun apakah manusia itu dapat mempelajari dari pengalaman atau pengalaman akan mempelajari kita . Sesetengah manusia akan merasakan pengalaman itu mengajar mereka jika mereka hargai pengalaman . Jika manusia lupa akan pengalaman akan pasti pengalaman akan mengajar kita . Ingat la setiap detik itu pengalaman dan setiap pengalam itu sejarah . Apa yang kita lalui hari ini akan menjadi sejarah masa hadapan dan menjadi pengalaman dalam diri .

Musibah atau kesusahan bukanlah bencana buat kita tetapi ujian yang didatangkan dari Allah untuk kita . Allah sayang akan umatnya dengan cara Allah menghantar ujian buat kita . Setiap manusia akan didatangkan dengan pelbagai ujian tetapi ujian diberikan adalah untuk bagaimana kita mengatasinya . Ada manusia bila datang musibah fikiranya celaru dan sentiasa menanggap musibah membebani mereka . Fikiran sebegini sebenarnya harus dihindari kerana masalah akan memakan jiwa dan hati mudah dengar bisikan syaitan . Apabila mereka memasuki jiwa maka kita tidak merasakan Allah disisi kita .

Orang yang paling kuat adalah orang yang tabah menghadapi masalah dan ujian . Walaupun masalah itu datang dalam pelbagai cara dan walaupun masalah itu berpunya dari diri sendiri sekalipun kita harus ingat ujian itu dari Allah . Jika kita beranggapan sebegini hati mudah dikawal dan masalah mudah diselesaikan . Anggaplah ujian itu datang dari Allah dan itu tanda Allah masih sayankan kita .
Read more

30/11/13

24/11/13

MAKANAN SPECIAL DI TANJUNG MALIM

Tanjung Malim banyak tempat makan Istimewa yang mukin pelajar USPI sendiri tak kat mana .Istimewa tu tak la sangat sama je tempat lain tapi kiranya masakan dia sedap la . Kot2 pelajar UPSI bosan makanan yang sama je , Mai aku tunjukkan kedai- kedai oK .Walaupun baru duduk kat Tanjung Malim baru sahaja 3 sem . Allhamdulilah dah banyak kedai yang aku boleh i senaraikan antara kedai special yang perlu kita kunjungi di tanjung Malim .

Antara kedai special kat Tanjung Malim ialah 

1. Kedai Satay sebelah Old Town .
- Aku pon tak tahu nama apa sebab kedai tu tak ada nama , yang penting masakannya sedap .
Menu : Terdapat dua je menu kat sini Satay dan Mee Rebus . Satay dan mee rebus memang terbaik . Tentang asal usul kurang pasti . Kedai ni bukak masa aku sem 1 lagi (2012)



2.Kedai SAUDGAQ SUP JUNIOR 
- kedai ni asalnya dibuka di pasar malam dan mula berkembang dan membuka restoranya berhampiran Taman U . Kalau biasa pergi pasar mesti kenal . Menu : Mee sup danging , sup danging campur dan Nasi Ayam . Menu kat kedai nie pon ade dua jenis je . Sup die sangat sedap . Kedainya baru dibuka padan November 2013 . Harga berpatutan . Tokey pon sporting . " Mak tam dan pak long "


3.LOVEEAT 
Kedai burger ala2 MD . Tapi sedap laGI "LOVEAT" .Kedai yang menjual pelbagai burger yang x sama dengan burger kita yang selalu makan tu . KedAI yang terletak sebelah  " Saudagaq sup junior" . Kedai baru juga di buka tahun 2013 .


4. STEAMBOAT
-Steamboat special dengan bayaran RM 20 Seorang . Harga berpatutan dengan apa yang di sediakan . Makan apa sahaja dengan RM 20 .Mi kirenu makanan mentah perlu di masak sendiri tambahan nasi goreng , mee goreng , asam2 , kerepek , air , ais krim dan banyak lagi . Lokasi di kelumpang .



5.NASI AYAM FARHANI 
- Kat sni juga bagi aku kiranya special sebab sedap he3. Menu Nasi Ayam aje .Lokasi tepi jalan sebelag BHP . Nasi dan sup kira sedap la juga .


Gambar Pinjam .
6.CALIFORNIA 
-Kalau - kalau nak rasa makanan internasional versi Tanjung Malim mari rasa di sini . Kalau pergi sini jangan pula pesan nasi goreng Pataya memag xde la .Dah nama pun California . Yang ada ala- ala barat banyak . Lokasi area dengan kedai "LOVEAT " jugak . Baru sekali je singgah sebab tapau tengah penuh bole la mari . Yang boleh puji kedai ni selain makanan sedap tentang hiasan kedai yang sangat mengkagumkan . Dah macam muzium  .





-Mungkin ini aja yang sempat aku ceritakan , kalu ada info yang menarik lagi akan ku upload kan .

Read more

3/11/13

PAHANG JUARA PIALA MALAYSIA 2013

Kemenangan Pahang 1-0 pada Piala Malaysia 2013 sudah pasti membanggakan anak jati Pahang . Walaupun duduk dirumah menontonnya kehangatan dan kebanggaan terserlah . Tahniah buat pasukan Pahang kerana berjaya merebut piala Malaysia setelah 16 tahun jatuh ke tangan pasukan yang lain . Namun kejayaan ini diharap berpanjangan dengan kekuatan yang ada .


Tahniah juga buat jurulatih Pahang . TErima kasih pemain Pahang .

Pasukan Kelantan juga hebat semasa beraksi . Semoga sukan  menjadi titi perhubungan kita rakyat Malaysia .

Kejayaan Pahang pada 1992 kini kembali muncul pada 2013
Read more

8/10/13

MENGUNJUNGI KILANG JUS MARKISA DAN BELIMBING BULUH

Kawasan yang terletak di Daerah Tapah Perak terdapat seorang pak cik yang bernama Haji Mansor dan keluarga yang mengusahakan jus buatan sendiri . Jus yang asalnya secara kecil - kecilan sehingga kini menjadi kormesial . Buah markisa dan belimbing buluh menjadi buah utama dalam mempromosikan Jus tempatan itu . Selain itu buah rambutan dan jem markisa juga turut di kormesial .


Atara anugerah yang diperoleh


Inilah rupanya buah markisa setelah tua .

Allhamdulliah saya berkesempatan melawat beliau untuk menemani kawan - kawan  mengadakan reaserch di situ . Kegigihan Haji Mansor memperolehi keuntungan yang berlipat ganda dan pelbagai anugerah yang diperolehi beliau dari kerajaan Negeri Perak mahupun kerajaan Pesekutuan .

Namun tidak dinafikan untuk berjaya sehingga tahap ini beliau banyak melalui pelbagai cabaran namun disebabkan minat beliau teruskan jua .Bukan mudah untuk capai tahap ini kerana memerlukan kekuatan yang cekal . Usahanya selamanya ini dibantu oleh isteri sendiri yang merupakan seorang jururawat sebelum ini .



Jus Buah Belimbing Buluh dan Jus Buah Markisa 

 Modal yang diperolehi dari hasil jualan sebelum ini di jadikan modal semula untuk lebih berkembang selain sedikit batuan dari kerajaan  . Tidak terlintas di fikiran aku bagaimana buah masrkisa boleh dijadikan jus begitu juga buah belimbing buluh yang biasanya dijadikan bahan masakan boleh dijadikan jus .Tahniah dengan kepakaran Haji Mansor kami dapat merasai jus tersebut . Selain itu jus rambutan turut di jadikan jualan nya .

Ketika kawan - kawan saya membuat liputan kami diberi merasakan setiap prouk yang dihasilkan . Hasil yang menakjubkan kerana tidak pernah kami rasa keunikan buah markisa dan belimbing apabila dijadikan jus . Namun banyak lagi usaha yang akan dijalankan oleh haji masnsor selepas ini bagi mengembangkan lagi perniagaan beliau . Beliau hanya berkerja dengan bantuan tenaga ahli keluarga sahaja . Pasarannya ketika ini hanya di dalam Malaysia dan beliau belum berani untuk pasaran ke luar negara kerana Buah Markisa dan Belimbing ini merupakan buah yang bermusim dan sukar dijadikan pasaran besar besaran jika tidak mempunyai kilang dan tenaga yang besar .

Peralatan yang digunakan menggunakan mesin yang berteknologi tinggi dan proses pembuatannya sangat mudah dan peralatan sentiasa di selenggarakan dengan baik dan keadaan kilang yang bersih . Produk ini juga mendapat pensijilan Halal dari JAKIM dan mendapat peniktiraf di dalam negeri dan Persekutuan .


Buah Markisa ketika muda .



Poster tentang kebaikan jus tersebut .


Sekalung Tahniah buat Haji MANSOR  diatas pertolongan dan tunjuk 
ajar beliau tentang selok belok pernigaan ini .
Semoga perniagaan Hj Mansor sekeluarga mendapat Barakah .


Read more

4/10/13

MEMASAK

Sudah semester 3 sekarang aku . Pejam celik 3 sem suda . 3 semsester pon telah banyak bagi pengalaman kepada aku . Macam - macam aku rasa pahit dan manis . Sekarang semester 3 aku duduk kat rumah sewa . Apa orang kata ' nak rasa pengalaman ' . Dari tingkatan 4 sampai la tingkatan 6 atas asyik mengadap peraturan asrama aja. Kali bebas la sikit ,

Yang seronoknya kalau duduk luar kalu kita masak sendiri . Sekarang dah masuk minggu ke 4 . Dah banyak masakan kami satu rumah reka . Untuk isi perut yang kosong , kiranya lebih jimat kerana kos dapat dikurangkan dengan masak sendiri .Kami pula satu rumah membahagikan tugasan memasak dengan sama rata supaya semua dapat merasa masakan air tangan kawan - kawan yang pelbagai negeri ada .

itu lah pengalaman saya untuk sem kali ini  .
Read more

SULTAN SELANGOR


SULTAN SHARAFUDIN IDRIS AL - HAJ IBNI AL - MARHUM TUANKU SALAHUDDIN 
21 November 2001 hingga kini 
Sultan ke - 11


AL- MARHUM TUANKU SALAHUDDIN ABDUL AZIZ SHAH IBNI 
AL MARHUM TUANKU HISAMUDIN ALAM SHAH

1960 - 2001
SULTAN KE -10



AL - MARHUM SULTAN HISAMUDIN ALAM SHAH IBNI AL - MARHUM 
SULTAN ALAEDDIN SULAIMAN SHAH 

1945-1960
 SULTAN KE - 9  PERTABALAN KEDUA 



AL - MARHUM SULTAN MUSA GHITUDDIN RIAYAT SHAH IBNI AL - MARHUM 
SULTAN ALAEDDIN 

1942 - 1945
SULTAN KE-8 



AL - MARHUM SULTAN HISAMUDIN ALAM SHAH IBNI AL - MARHUM 
SULTAN ALAEDDIN SULAIMAN SHAH 

1945-1940
 SULTAN KE - 7  PERTABALAN PERTAMA 


AL - MARHUM SULTAN ALAEDDIN SULAIMAN SHAH IBNI 
AL - MARHUM RAJA MUSA

1898 -1936
SULTAN KE- 6


AL - MARHUM SULTAN ABDUL SAMAD IBNI  
AL- MARHUM RAJA ABDULLAH

1857 -1898
SULTAN KE-5










Read more

2/10/13

PERCUTIAN KE PULAU PANGKOR

Alhamdulialah tercapai juga hasrat mahu bercuti ke Pulau Pangkor pada tahun ini bersama rakan - rakan . Percutian hanya 2 hari 1 malam banyak meberi pengalaman baru bagi aku dan rakan - rakan . Banyak pengalaman yang aku jumpa dan tak mugkin sama dengan Tioman . Siapa belajar sejarah pasti tahu peristiwa pejanjian Pangkor yang menyebabkan istitusi pemerintahan beraja di Perak jatuh kepada sistem Riseden .

Jeti Pulau Pangkor 



Tiket ferry yang sangat - sangat murah dengan RM 10 pergi dan balik dan perjalanan yang sangat - sangat dekat hanya mengambil masa 30 minit sahaja .

Kalau datang ke pangkor yang pasti akan anda terkejut dengan teksi + van warna Pink yang menjadi istimewa yang terdapat di pulau pangkor . Selain itu keadaan Pulau yang tidak agak terpencil dan kemudahan yang pelbagai juga terdapat pekan kecil yang berbeza susananya dengan tanah besar .
Aku amat kagum dengan kemudahan yang terdapat sebagai contoh teksi dan jalan raya . Kerana bagi aku ini adalah kemudahan asas yang penting bagi sesebuah kawasan pelancongan yang berskala besar seperti Pulau Pangkor ini .


Van Pink


Kata penduduk tempatan Pualau ini di majoriti oleh orang cina berbanding Melayu dan india . Semasa aku pergi sana bilangan orang Melayu juga ramai .Kiranya ia terdapat perkampungan orang melayu dan cina . Apa yang istimewa adalah suasana pekan yang x mungkin sama dengan tanah besar dan masyarakat yang hiup aman dan harmoni .

Kami memilih kawasan penginapan kami di Teluk Nipah . Teluk Nipah ini merupakan kawasan pelancong di Pulau Pangkor paling popular dan terbaik kerana pemandangan dan suasana nyaman serta pantai yang cantik . Pelbagai aktiviti sukan air yang boleh dinikmati antaranya menyelam , pusing - pusing naik bot , jekski , banana boat . dan sebagainya . Kiranya rugila kalo anda tidak menginap disini . Di kawasan ini terdapat banyak kawasan penginapan dan store 2 jualan barangan cenderahati dan pengangkutan mudah didapati .


Teluk Nipah 

Kami menginap di Palma Beach Resort , kawasan yang bersih dan bilik yang terbaik dengan kemudahan .Harga yang berpatutan aku dan kawan aku boleh dapat tawar harga sehingga RM 110 untuk 4 orang .Kalo nak murah kena pandai tawar menawar .

Aktiviti kami yang pertama bila samapai di penginapan kami ialah pergi pulau ke pulau untuk berenag dan snokerling . Harga RM 15 seorang . Pemandu pelancong bawa kami ke satu pulau berhampiran dan kami pon ber senorkelinglah. Agak dah puas mandi di pulau kami dibawa pusing - pusing sekitar laut disitu .

Tak puas berenag kami sambung kembali berenang dekat sekitar teluk nipah tu aje .Balik aje rumah lepas mandi semua tidur kepenatan . Sehingga la pukul 4 kami keluar dan menggunakan perkhimatan Teksi untuk pusing - pusing satu pulau . Aktiviti yang x juga membosankan . Boleh cuci mata daripada tidur .



Kuil 


Jeti 


Kami dibawa pergi ke kawasan perkampungan orang melayu kemudian ke jeti , Kuil , kilang satey ikan dan last kawasan sejarah . Puas dan berbaloi dengan harga RM 80 satu van boleh pusing satu pulau . Tahniah kepada penduduk Pulau Pangkor kerana menyediakan perkhimatan yang terbaik bagi aku la.

Sebelah malamnya pula kami makan besar dengan hidangan makanan laut dengan harga yang berpatutan . Menunya kerang bakar , ikan masak 3 rasa , udang masak manis , kailan dan ikan pari bakar . Seafood style . Dua hari sahaja sudah cukup untuk menikmati percutian walau agak tergesa kiranya semua dapat rasa . Tak perlu tunggu musin cuti sabtu ahad sudah cukup dan tak perlu paking barang berbagai asal ada baju cukup la.
Gambar sekitar Teluk Nipah


Gambar makan malam

Ucapan terima kasih kepada kawan - kawan ku yang sudi menabur duit buat sama - sama bercuti ke Pulau PANGKOR .

Read more

25/09/13

AL - FATIHAH BUAT ALLAYARHAM TAN SRI USTAZ AZIZAN RAZAK

26.09.2013
Khamis

Berita kesedihan ini mengamparkan semua rakyat Malaysia kira - kira jam 11.10 pagi tadi Allayarham Ustaz Azizan telah kembali kerahmatullah . Ustaz Azizan yang baru beberapa minggu dipindahkan ke hopital Alor setar yang sebelumnya menjalani rawatan di Icu Pulau Pinang bagi pembedahan kakinya . Namun apakan daya Allah mengasihinya lagi .

Semoga Allah menrahmati pemergian pemimpin yang banyak berjasa dalam karyanya . Jenazah almarhum akan disemadikan di Muasasah Darul Ulum, Alor Setar petang ini. Semoga keluarga Allyarham tabah menghadapi segala ini . Kita sudah hilang satu pemimpin dalam Malaysia .





Dalam kenangan 

Tan Sri Dato Seri Ustaz Azizan Razak 
Bekas Menteri Besar Kedah 2008 -2013
Persuruhjaya Pas Kedah 2000 - 2013
Ahli Dewan Undangan Sungai Limau 1995 -2013
Naib Presiden Pas 2003 -2005
Ketua Penerangan Pas Pusat 2001 -2003
Ahli Majlis Syura 1999 - 2013



Read more

30/08/13

SALAM RAMADAN , SAWAL & MERDEKA

Sejak akhir post yang lalu baru ini kalilah rajin buka blogger dan menaip . Seronok sangat cuti semester sampai tak ingat dunia . Cuti - cuti jugak tapi kene jugak kerja nak cari duit lebih . Tak lama dah kene masuk belajar semula .Tension xde la. tapi tak sangguh nak tinggalkan keindahan di rumah .Iaitu Tidur .huhu...

Ramadan dan shawal ini adalah kali pertama bagi aku yang bergelar pelajar .

Ramadan telah berlalu dengan sekelip mata sahaja . Tetapi adakah ramadan kita sempurna kali ini dan adakah lagi ramadan buat kita . Semoga kita bertemu ramadan yang akan datang .

Salam kemerdekaan kali ke 56 tahun . Sesungguh nya merdeka itu nikmat kerana banyak lagi negara islam di Timur tengah masih dalam kebelengguan penjajah . Semoga islam disana juga akan merdeka  seperti kita . InsyaAllah . 
Read more

14/07/13

HARI - HARI TAK SELALU INDAH

Hari hari tak selalu indah seperti biasa . Kadang - kadang hari - hari mengubah diri kita . Hari ini hati ku jatuh disebabkan beberapa perkara . Namun apakah hari hari ku ini akan datang derita mengundang . Ya Allah kau turunkan kami ujian yang sangat dasyat , yang orang lain tidak sama nasib ku ini . Ya Allah permudahkanlah kehidupan kami
Read more

7/07/13

28/06/13

TEMPAHAN KUIH RAYA TRADISIONAL MELAYU 2013

SEMPERNA BULAN SAWAL YANG KAN MUNCUL TIDAK LAMA LAGI , KAMI MENYEDIAKAN JUALAN KUIH RAYA SECARA ONLINE . KEPADA YANG BERMINAT BOLEH LA MENGHUBUNGI 0137595649 EN MOHD AMIRUL FARHAN .
EMAIL  mirolpaan2793@gmail.com

TEMPAHAN AWAL AKAN MEMUDAHKAN PERJALANAN SEMASA POS

SENARAI KUIH
1.POPIA MINI
2.KEREPEK UBI PEDAS
3.KEREPEK UBI BIASA
4.KUIH SARANG SEMUT / KUIH ROSE
5.KUIH BAHULU
6.KUIH CINCIN
7.KUIH PUTU KACANG
8.KARIPAP MINI
9.AGAR - AGAR KERING 

POPIA MINI

1 KG = RM 25 + POS



KEREPEK UBI PEDAS & BIASA 
1 KG = RM 20 + POS  


KUIH SARANG SEMUT  / KUIH ROSE
1KG = RM20 + POS














KUIH BAHULU 
1 KG = RM 25 + POS


KUIH CINCIN 
1 KG = RM 25 + POS


KUIH PUTU KACANG 
1 KG = RM 25 + WANG POS




 KARIPAP MINI 
1 KG RM 25 + WANG POS 












AGAR - AGAR KERING
1KG RM20 + WANG POS












*ANDA TEMPAH KAMI BUAT DAN KAMI POS .
*ALAMAT : KAMPUNG AIR BATANG PULAU TIOMAN , 26800 KUALA ROMPIN PAHANG DARUL MAKMUR
Read more

21/06/13

JERBU DI TIOMAN

Musim jerbu melanda sehingga ke rumah aku di Pulau Tioman . Sudah hampir 6 hari jerbu menyelubungi udara Tioman dan kawasan senasibnya . Semoga tiada berlaku sebarang penyakit ke atas kami semua disini dan semoga keadaan berada dalam pulih semula  . Insya Allah





Read more

17/06/13

AL FATIHAH BUAT IBU SAUDARA KU

Al fatihah buat ibu saudara aku yang telah kembali ke rahamtullah pada 16/6/2013 . Semoga Allah merahmati pemergiaan beliau dan semoga beliau ditempatkan di tempat orang yang solleh dan solehah .

Hilanglah satu lagi  permata dalam keluarga kami keluarga Alahyarham Hj Abdul Manaf dan Allahyarhamah Hjah Patiah . Semakin hari semakin hilang permata umpama patah tubuh hilang berganti . Begitulah hidup yang hidup pasti berjumpa mati yang akan mengganti akan mengambil alih dunia . Seterusnya giliran kita pula akan diambil nyawa .


sambungan 
Read more

TAMAT SEM2 17/06/2013

Hari ini merupakan hari terakhir bagi aku untuk menghadapi semester 2 ini di Universiti Pendidikan Sultan Idris ini -17/06/2013 . Sehari demi sehari kawan - kawan aku meninggalkan aku dan tinggal kami yang belum balik lagi  . Insyallah esok aku akan pulang ke kampung yang tercinta dengan bekalkan senyuman  .Lupakan Kolej dan pelajaran sebentar untuk cuti  .

Allhamdulilah  segala pahit manis sem2 dua ini dapat aku tempuhi dengan jayanye . Pelbagai cabaran yang aku tempuhi yang banyak memberi pengajaran kepada aku dan hanya aku sahaja yang tahu .

sambungan......
Read more

10/06/13

SENIWATI LATIFFAH OMAR MENINGGAL DUNIA

Al Fatihah buat keluarga Allahyarhamah Seniwati Latiffah Omar telah kembali ke rahmatullah pada  jun 2013 . Beliau merupakan pelakon terkenal yang berlakon dalam filem Bawang Merah Bawang Putih .

Selang beberapa hari permegian Seniman agung S shamsuddin yang masih segar dalam ingatan kini tiba pula Seniwati Latiffah Omar meninggalkan kita .

Read more

P!nk - Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess lyric



"Just Give Me A Reason"
(feat. Nate Ruess)

Right from the start
You were a thief
You stole my heart
And I your willing victim
I let you see the parts of me
That weren't all that pretty
And with every touch you fixed them

Now you've been talking in your sleep, oh, oh
Things you never say to me, oh, oh
Tell me that you've had enough
Of our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

I'm sorry I don't understand
Where all of this is coming from
I thought that we were fine
(Oh, we had everything)
Your head is running wild again
My dear we still have everythin'
And it's all in your mind
(Yeah, but this is happenin')

You've been havin' real bad dreams, oh, oh
You used to lie so close to me, oh, oh
There's nothing more than empty sheets
Between our love, our love
Oh, our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
I never stopped
You're still written in the scars on my heart
You're not broken just bent
And we can learn to love again

Oh, tear ducts and rust
I'll fix it for us
We're collecting dust
But our love's enough
You're holding it in
You're pouring a drink
No nothing is as bad as it seems
We'll come clean

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
That we're not broken just bent
And we can learn to love again

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
That we're not broken just bent
And we can learn to love again

Oh, we can learn to love again
Oh, we can learn to love again
Oh, oh, that we're not broken just bent
And we can learn to love again
Read more

4/06/13

S SHAMSUDDIN MENINGGAL DUNIA

Al - Fatihah 
Pelakon terkenal dalam filem 'Bujang Lapok ' yang dikenali 'sudin' telah meninggal dunia pada pagi tadi di rumah kediamannya di Singapura .

Allahyarham meninggal dunia pada 10.56 pagi di kediamannya di Blok 101 Bukit Batok, West Avenue 6, #07-34, Jurong, Singapura, kata anaknya Noredah kepada di sini.

Salam takziah buat keluarga Allayarham sekalian .

Jasa beliau dalam bidang seni amat dihargai oleh semua lapisan. Setiap lakonannya tersemat dalam ingatan sampai bila - bila.. 

Semoga pemergiaanya di rahmati oleh Allah dan semoga rohnya disamping orang - orang yang beriman . INsyallah .



Read more