NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

5/01/13

KAHWIN

Keindahan pasti terukuir setiap pengantin baru . Setelah lama hidup bujang , tiba pula ke alam perkahwinan. Hari - hari akan datang sentiasa ditemani oleh isteri tercinta . Sebelumnya makan seorang kini berdua . Bila makan bayar rm 10 , tapi kini rm 20. Itu belum ada anak . Hari pertama kahwin pegang tangan , lima tahun berkahwin isteri dibelakang. Begitulah gelagat pasangan berkahwin . Ini hanya pandangan saya dari mata kasar . 

Perkahwinan merupakan suatu tanggungjawab besar keatas individu untuk menghadapi hari - hari yang akan datang dengan pasangan pilihan .Ketika kita sakit ada yang mengubati , ketika sedih ada yang menemani . Bukan senang untuk menjaga tanggungjawab perkahwinan .

Tanggungjawab paling besar tertanggung oleh suami . Suami bertanggungjawab mendidik anak yang bakal dilahirkan supaya menjadi anak yang soleh ddan solehah . Bukan senang nak memikul tanggungjawab sebagai seorang suami dan seorang ayah . Kita sebagai seorang lelaki perlu menyiapkan diri sepenuhnya dengan ilmu dan agama .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes