NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

28/05/13

KEDAI SATAY DAN MEE REBUS TANJUNG MALIM

Tanjung Malim merupakan sebuah bandar ilmu dimana disini terdapat sebuah Universiti ternama iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Jika anda pergi ke Tanjung Malim jangan lupa dekat sini banyak terdapat kedai-kedai makan terbaik.'Pau Yik Mun' antara tumpuan utama di Tanjung Malim ini. Selain dari itu aku nak perkenalkan antara tempat makan paling sedap dekat Tanjung Malim ialah kedai Satay dan Mee rebus .Kedai ni pon aku tak tahu nama sebenar just tahu kedai ini ada jual Satay dan Mee Rebus Tanjung Malim sebab kedai ni tak ada signboard. Kedai ini mula-mula aku nampak sekali imbas je masa naik motor, tapi dalam hati dah terdetik nak singgah sebeb tengok tempat bakar je. Sedikit perkongsian kepada you all yang singgah atau belajar disini, jangan lupa try singgah dan menikmati hidangan mereka. Memang tak rugi.


Lokai : Kedainya terletak berhadapan dengan Kampus Lama UPSI dan bersebelahan dengan Old Town Cafe. Rasa nikmat Satay dia memang sedap walaupun hanya ada dua jenis sahaja iaitu ayam dan daging. Satay dengan kuahnya memag serasi. Dua kali datang pon mesti nak lagi. Ini pendapat aku melalui nafsu makan aku, tak sure korang macam mana. Dan satu lagi dekat sini die punya mee rebus sampai menjilat jari . Memang susah nak dapat mee rebus kuahnya yang pekai likat tu dan rasanya yang umm. Kalau ada masa dan peluang jemput lah datang .



Kedai ni masa aku belajar dekat sini baru bukak , tapi tak tahu la kalau - kalau  ada cawangan yang lain . Yang peliknya kedai ni ada dua menu je tapi penuh sokmo.




Daging vs ayam 

Tempat bakar satay

Kedai yang simple .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes