NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

12/10/14

MENDEKATI ILMU PENGACARAAN

Bukan senag nak jadi pengacara kalau x ada keberanian . Bagi aku yang pertama perlu ada pada seseorang pengacara majlis adalah keyakinan . Keyakinan bukan hanya ada pada pengacaraan sahaja bahkan kita tahu keyakinan itu perlu wujud dalam diri kita dalam apa segi bentuk pun . Jika kita yakin sudah tentu apa yang kita buat akan menjadi kenyataan . Kedua sebagai pengacaraan perlu ada ilmu pengacaraan . T

idak cukup dengan hanya suara yang sedap tetapi kurang pengetahuan dalam bidang ini . Kerana bagi aku lah banyak teknik dan gaya persembahan pengacaraan perlu dielajari oleh seseorang sebgai contoh teknik mengawal suara terutama bagi wanita yang terlalu nyaring .Tidak cukup dengan ilmu gaya persembahan bah kan seorang pengacara perlu mempunyai ilmu dalam bidang pengetahuan Am . Gaya persembahan sebagai seorang pengacara lagi menarik jika adanya pengetahuan am yang meluas .




Selama sehari mempelajari ilmu pengacaraan di UPSI bersama warga UKLK banyak pengetahuan baru yang kami kutip untuk dijadikan benih jika bergelar sebagai guru . Insyallah .Saudara Mior Abdul Malek memang seorang ikon pengacraan yang sungguh berbakat dan bakat yang ada tidak dipersiakan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes