NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

19/07/12

FERRY NOMBOR 1 DI PULAU TIOMAN


Selepas beberapa tahun mengusahakan perkhidmatan feri ke pulau Tioman, perniagaanya semakin berkembang pesat dengan model terbaru ferinya yang ke 10 iaitu Bluewater Bistari 2 dilancarkan. Bistari 2 dibawah syarikat Bluewater Express snd.bhd merupakan ferry terbaharu mereka yang beroperasi ke Pulau Tioman  . 




Pelancarannya pada awal bulan jun 2012 telah meningkatkan industri sektor pelancongan dengan membawa muatan pelancong kira - kira lebih 220 orang dalam satu masa . Masa yang diambil untuk sampai ke Tioman dapat disingkatkan juga kerana ia mengunakkan teknologi moden yang mengambil masa kira - kira 1 jam 45 minit sahaja berbanding model keluaran pertama mereka yang mengambil masa lebih 3 atau 4 jam untuk sampai ke sini  . 



Hal ini juga dapat menambah peluang pekaerjaan dan keuntungan syarikat . Antara model keluara Bluewater Express snd.bhd ialah Bluewater 1 , 8 , 9 , 10 , 11 , Bluewater Gemilang 1 , 2 ,3 dan Bistari 1 dan 2 ini tidak termasuk keluaran speedbot mereka yang kini tidak dibenarkan berikutan arahan daripada pihak Kastam diraja Malaysia .



Saya amat kagum dengan perkembangan syarikat beliau  ( En . Rizal ) diatas kesungguhan beliau dalam mempertahankan syarikat beliau sejak 10 tahun yang lalu . 10 tahun  dahulu para pengusaha ferry terpaksa berebut peluang untung memperolehi keuntungan kerana pada masa itu terdapat lebih 5 buah syarikat pengusaha ferry antaranya ialah  Seaggul , Catamaran , Damai , Auto mersing dan sebagainya . 



Numun segala halangan dapat beliau tempuhi sehingga kini syarikat beliau merupakan syarikat  utama yang beroperasi ke pulau pelancongan itu .



Dalam sehari ferrynya begerak ke pulau tioman kira- kira 4 kali dalam sehari .Satu kali kira-kiar 2 atau 3 buah ferrynya bergerak .Bergantung kepada musim sama ada musim percutian atau tidak syarikatnya akan beroperasi selama 12 bulan setahun dengan tiada henti . Bayangkan keuntungan yang di kecapai usahawan melayu ini ."Tuah ayam nampak dikaki tuah manusia siapa tahu "  



.Kini setelah 10 tanuh hanya syarikat beliau yang masih beroperasi walaupun syarikat lain ingin bertapak namun , ferrynya mendapat tempat dihati masyarakat kampung dan pelancong .



Harga yang ditawarkan kepada pelancong adalah RM 35 manakala orang kampung atau orang yang berkerja di Pulau Tioman ialah RM 25 . Namun Pelajar juga mendapat diskaun iaitu RM 20 untuk satu perjalanan .




Ini adalah model terbahru mereka :









TO CALL : 077994811 FROM MERSING JOHOR
094131362 FROM TANJUNG GEMOK PAHANG

2 ulasan:

Post Top Ad

Blossom Themes