NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

11/07/12

Isteri prof ungku Aziz meninggal

Al - Fatihah

Takziah buat  keluarga tokoh tersohor Profesor Ungku Aziz di atas pemergian isteri tercinta beliau  Azah aziz  dan pada 9 julai 2012 kira- kira jam10 pagi akibat angin ahmar  . Allahyarham meninggal dunia pada usia 84 tahun dan difahamkan jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara selepas solat Asar. pemergian nya merupakan kehilang besar kepada tanah air dan budaya .


Jenazah dikebumikan selepas asar di Tanah perkuburah Islam di bukit kiara . Antara yang turut hadir ialah Mantan perdana menteri Tun Mahathir Mohammad dan Isteri Tun Siti Hasmah dan ahli kerluarga terdekat .


  Allahyarham merupakan tokoh budaya yang memperjunangkan seni negara termasuk seni baju melayu johor . Beliau juga terkenal dengan pemaikyan baju kurung johor .   Beliau sering kelihatan berpakaian baju kurung .   Walaupun saya kurang mengenali beliau bebanding sumainya  tetapi apabila terdengar serba sedikit tentang beliau di dalam Televisyen perasaan saya amat bangga dan terharu dengan pengorbanan beliau . Malaysia hari ini kehilangan besar seorang tokoh Budayawan negara tersohor .


Semoga rohnya dicucuri rahmat .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes