NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

8/01/11

ORENTASI

Pada 2 januari 2011 aku terpaksa masuk ke asrama untuk meneruskan perjuangan aku sebagai pelajar smk Tanjung Gemok.Rasa berat hati untuk aku meninggalkan rumah ku.Aku juga kena tanam azam baru demi mencapai cita2 aku.
Dari hari pertama aku masuk asrama dengarlah celoteh pok leh iaitu warden sekolah aku.
Tetapi apa yang dia cakap tu semuanya bermanfaat untuk kita jadi pelajar yang cemerlang dan bertamadun.Semua peraturan mesti lah di ikut untuk menjadi lebih cemerlang.Tetapi kenapa pelajar hari ini tidak suka mengikut peraturan?Jika kita lihat pada hari ini samada sekolah bestari ataupun tidak,pelajarnya tetap sama.
Kita sebagai seorang pelajar seharusnya memetuhi arahan guru sebagai pemangkin untuk berjaya.
Pok leh tak ada ape yang nak diperkatakan tetapi benda yang sama sahaja.Disebabkan pelajar x amik pekara ini sebagai yang serious sebab tu dia ulang semula waktu orentasi.Boring jgk aku dengar nya.Rasenya macam nak keluar sahaja dr dewan tu .Tetapi terpaksa la dengar .kalau x nanti dia marah la plak.Waktu dengar dia ceramah pada pukul 2.30 ptg sampai pkul 4.30.Panas kerusi di buatnya.Sebelah malam pula dari pukul 8 sampai pukul 10,30.Erm,,bosan la jgk,,seb kita kene duduk dengar ape yang dia cakap sahaja.Lau buat persembahan ke best la jgk.
Pada Tahun ini aku dapat bilik E.Agak best la jgk seb aku dapat bilik yang ada kipas.Sebelum ini aku dapat bilik yang x ade kipas.Malam - malam aku kena bukak tingkap luas2 tuk amil angin dan keadaan nyamuk yang banyak menyusahkan aku nak tidur.Tetapi Tahun ini keistimewaan bagi aku dapat bilik E yang semua lengkap dan selesa.ok la..Walaupun bilik aku tu berdekatan dengan loceng yang buat aku bangun awal sebab begit telinga aku dengarnya.
Tahun ini Juaga aku dapat jadi biro tuk asrama aku.Iaitu biro makanan.Maknanya dewan makan aku kena jaga.Pasti kan pelajar dapat makan dengan selesa.Allhamdulilah dapat juga aku tambah pointer.Senang tuk ak masuk u nanti.Disekolah pula aku dapat jadi pengawas.Kira ok la juga.Tahun ini aku akan buat yang terbaik.Kata cg kita jangan ikut orang punya cara study.Kerana kita tidak memiliki kemahiran otak seperti mereka.Mungkin dia tu pintar sebab tu dia jarang2 study.so ikut cara tersendiri k.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes