NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

5/06/19

RAYA 2019 #TEAMRAYAPULAU

TEAM RAYA PULAU & TEAM RAYA SINGLE

Assalamualaikum dan salam hari raya buat semua yang singgah ke blog aku. Perkongsian gambar OOTD RAYA 2019. Raya mana-mana sama ke? Bagi aku raya dekat Pulau mungkin berbeza dengan tempat yang lain. 

Yang pertama raya kali ini masih raya single ( tak ada kena mengena dengan topik asal). Kini usia aku 27 tahun. Kalau member aku yang lain ramai dah beranak pinak. Mungkin tak ada rezeki lagi. Tapi kena make sure sebelum umur 30 mesti kahwin. Kalau single lagi.. so, dekat bawah aku kongsikan gambar-gambar geng kampung yang masih bujang tapi dan available. Doakan kami tahun depan boleh OOTD with wife.  

Kampungmate, yang kenal sejak lahir lagi.


Syahmi, Fadzil and me

Yang kedua, apa yang beza raya dekat Pulau dengan tempat lain ialah dekat sini kami beraya dekat semua rumah tak kira rapat ke tak. Sebab setiap rumah manfaatkan istilah open house dengan sebaiknya. So, ikut atas diri larat ke tak nak makan.



Yang ketiga, kalau bab makanan dekat sini ada special ketupat yang korang boleh dapat hanya di kepulauan Tioman dan pulau Mersing. Biasa kalau di darat ketupan diisi beras dan dimasak menggunakan air biasa. Dekat sini ketupat dia ala-ala ketupat daun palas. Yang bezanya ia menggunakan daun kelapa dan dimasak bersama santan. Isinya menggunakan beras pulut dan bukan beras biasa. So, rasanya pulak seakan lemang tapi cara masaknya berbeza. Kalau korang nak try bolehlah minta orang-orang Tioman buatkan atau pon korang datang time raya.



Lepas raya, kami akan cari port-port baik untuk OOTD



Yang ketiga, yang seronoknya kami akan beraya dengan menjemput pelancong-pelancong dari luar negara untuk menikmati juadah raya di Malaysia. So, sangat bertuah bila ko pergi travel ko dapat join perayaan bangsa lain.




Itu sahajalah perkongsia aku kali ini. Terima kasih sudi baca perkongsian kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes