NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

4/05/20

CARA HILANGKAN SAKIT GIGI

gambar sumber google

Bila umur 28 tahun baru aku tahun bertapa sakitnya gigi bila gigi kita mula rosak. Dalam erti lain apabila gigi mula berlubang. Sebelum ni aku tak pernah sakit gigi yang melampau, kini setelah kerap makan makanan manis dan tak jaga dengan baik, macam ni lah jadinya. Jadi artikel kali ini aku nak kongsikan tips yang agak simple untuk mengawal keadaan gigi yang sedang sakit.

Mula- mula sakit aku tak tahu ubat apa yang mujarab untuk mengawal kesakitan gigi aku. Jadi first day aku sakit gigi aku biarkan kesakitan itu berlalu begitu sahaja. Yelah sebab sebelum ini aku tak pernah mengalami gelaja macam ni.Lepas beberapa hari selepas itu barulah aku berani nak cuba tips yang family aku suggest kan. So sekarang aku nak kongsikan beberapa ubat yang aku yakin boleh membantu kepada yang sakit gigi.

1.Yang pertama aku gunakan ubat garham. Dekat sini aku panggil ubat garham, so tak tahulah dekat sana orang panggil apa.Kesannya dalam 6-7 minit selepas makan. Dalam satu paket ada dua biji. Aku telah dua-dua ja.

2. Yang kedua aku gunakan ubat penadol active 5. Aku rasa active 5 lagi mujarab daripada ubat garham yang aku katakan sebelum tu.Kalau active 5 kesanya kuarang daripada 5 minit.Ubat active 5 aku telan dua biji juga.

3. Bunga Cengkih. Caranya korang gigi bunga tu, then korang masukkan kedalam kawasa lubang. Rasa dia agak pedih tapi oklah. So memang mujarab juga. 

4. Ada juga orang suggest berkumur dengan air garam. Aku dah cuba, tapi macam kurang mujarab. Jadi korang boleh gunakan petua yang aku sediakan. Petua lain banyak tapi masa aku sakit gigi, aku gunakan ketiga-tiga benda ni. Selamat mencuba semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes